Skal vi ikke bare få ut den nettsiden din, så verden får se hvor mye spennende du kan tilby?
Kjente du på følelsen?
Kjente du, da da du fikk vite at Nettmaker hadde gått konkurs, på en følelse av at nå var alt i ferd med å spyles ned i do? Hele bedriftsdrømmen din, den du hadde tenkt på så mange ganger, alle drømmene du hadde spunnet rundt dette bootcamp-opplegget, hvor god investeringen var, hvor mye du skulle oppnå, hvor synlig du skulle bli, bare du fikk disse bildene, fikk skrevet disse tekstene og sendt dem inn, så skulle du kunne skryte av en fantastisk nettside, som ville vise verden alle de utrolig morsomme, rare, spennende greiene du kunne tilby, og kundene ville flokke seg om deg?
Og da meldingen om konkursen kom, ble du kanskje til og med litt letta?
For nå slipper du å bli så synlig, du slipper å skrive ferdig de derre tekstene som sitter fast inni maskinen din, eller inni hodet. Og nå er det jo ingen vits heller, og skal du få synliggjort greiene dine må du finne på noe annet, eller betale et webflowbyrå kanskje 50 000 kroner?
Halleluja!
Jeg kan hjelpe deg! Du kan fortsatt få den nettsiden du ønsker deg, tilpasset DEG i mye større grad enn Nettmakers sider kunne. Og til en helt overkommelig pris, som ikke tar knekken på firmaet ditt allerede før du er skikkelig igang!
Dette kan jeg gjøre for deg
Jeg klarte, etter mye strev, å redde ut én av malene fra Nettmakers server. Problemet med denne malen var at den var så låst, det var ikke mulig å endre farger og fonter engang, bare sette inn og ta ut igjen bilder og tekst, og ingen individuelle tilpasningsmuligheter. Derfor har jeg heller laget mitt eget oppsett.
Det jeg gjør, sånn rent teknisk, er å bygge en side i wordpress som er veldig fleksibel. Den er i temaet Astra, men bruker ingen fast «template» slik mange WP-sider gjør, jeg har heller satt opp alle seksjonene selv, slik jeg vil ha dem. Da blir ikke du nødt til å klemme deg inn i en mal som allerede eksisterer, men malen kan tilpasses deg. Jeg har satt opp to eksempler på hva jeg kan tilby, to ytterpunkter når det gjelder stil, farge og fonter, men begge sidene er bygget over samme «lest», med de samme seksjonene, som også kan tas ut eller inn ettersom.
Det er en god del mer tilpasning enn i malen til Nettmaker, men til gjengjeld:
For det viktigste for meg er at du blir skikkelig fornøyd med den nye nettsiden din.
To eksempler:
Dette er samme fleksible oppsett, men to ytterpunkter stilmessig
Siden blir din, til odel og eie
Jeg hjelper deg med å ta backup og gir deg en grunnleggende bruksanvisning for hvordan du endrer alt på den selv. Og den koster deg ingenting etter at den er levert, annet enn en liten hostingavgift for webhotellet hos f.eks. Domeneshop (det er vel under 1000 kroner i året, du er ikke bundet til meg eller en annen leverandør etter dette. I tillegg ligger den på en norsk server, og du eier både domenet, innholdet, filene, databasen og oppsettet. Det er ikke noe problem å koble Kajabi, Teachable, Simplero eller andre abonnementsplattformer eller betalingsløsninger til denne siden på «baksiden», men hvis du ikke f.eks. holder aktive kurs akkurat nå, er det jo dumt å betale for Kajabi før du er klar. Med en nettside i wordpress «foran», som er din egen, har du alltid kontroll selv. (Og flere av disse plattformene, som Kajabi er jo amerikanske, og hvis noe skulle skje … da er wordpressiden din beredskapsplan. Det å eie sin egen side og sin egen e-postliste er et enda viktigere argument nå enn før.
E-postliste for nyhetsbrev hjelper jeg deg også med å sette opp, integrere og lage velkomstsekvens på!
Vil du ha hjelp?
Fyll ut skjemaet, book en uforpliktende prat, og så blir vi enige om hva du trenger, og du får et tilbud basert på det.
Lurer du på noe?
Det gjør ikke noe! Rot kan vi rydde i, og jeg trenger ikke ferdig tekster for å starte arbeidet, jeg setter opp siden med plassholdertekster så lenge, så kan du bytte ut tekstene når du har dem klar. Eller jeg kan hjelpe deg med å se på tekstene dine, jeg har tross alt jobbet med å produsere tekst i over tretti år, og er i tillegg profesjonell korrekturleser. Det viktigste er å få opp reisverket i det byggverket som skal bli nettsiden din, tapetet på veggene kan vi alltids se på senere, eller male over.
Jo, det gjør du! Nå mer enn noen gang trenger du en egen nettside i wordpress. En nettside hvor du selv eier og drifter innholdet, filene og databasen. Den koster deg under 1000 kroner i ÅRET hvis du velger f.eks. domeneshop som host. Den ligger på en norsk server i Norge, og du har backup av den selv. (Sammenlikn det med månedsprisen på Kajabi.) Og den kan så klart fint kobles til siden din i Kajabi. Om noe skjer med Kajabi (det er jo et amerikanske firma, jeg sier ikke mer), eller du sier opp abonnementet, så er er wordpressiden bare din, OG epostlista di, som er helt uavhengig. Det er din «beredskapsplan». Og for å være ærlig, jeg hadde ikke giddet å betale den høye prisen for et Kajabi-abbonement hvis jeg ikke holdt aktive kurs ennå, men bare var i startfasen og gjorde meg klar. Da ville jeg heller hentet ut det som ligger der og satt opp en nydelig side i wordpress som alltid ville vært min egen, som jeg kunne koble til Kajabi aller Teachable eller Simplero når som helst på et senere tidspunkt.
Og du skal få en skikkelig opplæring og bruksanvisning på siden din, så det blir mye lettere å redigere den selv enn å lære seg enda et nytt system.
Jeg kan fint koble slike sider, som Kajabi til den wordpressiden vi lager, men skal du bare ha hjelp til å fikse ting inne i et system du allerede bruker, da er ikke jeg den rette å spørre.
Canva er først og fremst et designverktøy, ikke et ordentlig publiseringssystem. Hvis du vil ha en nettside som er som et hus med pappvegger, bruk Canva, men hvis du vil ha et solid hus med reisverk hvor du kan male, tapetsere, ommøblere, bygge på i alle retninger og til og med gjøre huset om til en mansion til slutt, da ville jeg heller satset på wordpress. Og hvis du kan Canva og vil ha et hus med pappvegger og uten SEO, da setter du det raskere opp selv.
Da synes jeg det høres ut som om problemet ditt er innholdet på siden, og ikke det tekniske. Jeg kan så klart hjelpe deg med innhold også, men da blir det en litt annen avtale.
Lurer du på noe mer?
Send en mail, fyll ut skjemaet, eller book en hyggelig, uforpliktende prat.